Saturday, March 23, 2013

Bersangka baik dengan ALLAH

Assalam semua.
Tibe2 diri terasa ingin menulis sesuatu seperti tajuk post ni. Aku tak tau cm ne nak
cakap sebab masa menulis post ni, aku baru je dapat 4 berita gembira.. ^^

Seperti kata kawan aku,
"Aturan ALLAH tidak pernah cepat atau lambat,
Tetapi sentiasa tepat pada waktunya"

Yakin dan percaya, ALLAH akan buktikan.
"Dan kita perlu sentiasa bersangka baik dengan ALLAH"

Yakin dan pegang 2 ayat ni, anda mampu berubah. Percayalah.
Lagi satu, cara anda berdoa dengan ALLAH.
Kita selalu dengar ayat bodek, ayat pujuk, ayat merayu terutama time dengan
pensyarah or kawan or sape2 je la kan.
Kenapa kita tak pernah gunakan kemahiran yang ALLAH bagi tu
untuk kita mintak sesuatu dengan ALLAH.

Kalau anda mampu merasakan seperti bercakap dengan ALLAH semasa berdoa,
dengan sendirinya anda akan menangis jika menggunakan cara
yang saya nyatakan. Biasalah manusia, bila nak doa dengan ALLAH,
mesti ayat2 serius je yang keluar. Apa salahnya awak berkurung dalam bilik
sorang2, kemudian cuba berkomunikasi (berdoa) bersungguh-sungguh.

Anda akan mampu melihat hasilnya sendiri.

Bukan mengajar, tetapi berkongsi kegembiraan dengan apa yang
ALLAH telah berikan.

Ya ALLAH, engkau baik sangat2 dengan aku.Walau selalu buat salah,
engkau tak berdendam pun.
Engkau jugak selalu berikan apa yang aku perlu tanpa
aku mintak. Kali ni, aku mohon dari engkau dan berharap sangat2
engkau perkenankan hajatku.

Terima kasih ya ALLAH..

No comments:

Post a Comment