Wednesday, April 3, 2013

Amalan ibu mengandung

Assalamualaikum...lame dah tak tengok kat blog ni n tibe2 je rase rindu nak bukak.. (bz final sem).
Ok la..Biasanya, bile masuk je semester akhir, mesti ramai je yang buat plan nak kawin cepat2 kan..hahahhaha...Yang dah pasang niat tu, bagus la..Benda baik, Allah akan bantu. Percaya la..

Tapi satu benda kita kene ingat. Kalau dah serius nak kahwin, kita mesti la sediakan diri dengan ilmu sal kahwin2 ni kan..Hehehehe.... =)

Macam yang kita selalu baca, orang yahudi ni banyak je amalan yang dorang guna terutama untuk ibu2 yang mengandung. Kita rasa kagum dan ramai je yang mencuba. Tapi tahukah anda, dalam Islam pun banyak petua dan ilmu untuk ibu mengandung? Nak tau? Jom baca ok..

AMALAN IBU MENGANDUNG DAN MENGUATKAN RAHIM

1) Membaca ayat2 selusuh.

2) Untuk mudah beranak: Surah Maryam.

3) Untuk cantik: Surah Yuusuf.

4) Untuk cerdik: Surah Luqman

5) Untuk kuatkan rahim: as Soffat - khususnya kepada ibu yang selalu keguguran.

6) Untuk banyak susu: al Hujuraat

7) Untuk anak kuat iman: al Ikhlas

8) Untuk anak bijak / nak jadi saintis / doktor: Ayat2 yang ada kaitan dgn penciptaan alam maya: cthnya: Surah al Ghaasyiah.

9) Kuat agama / ulamak: Ayat2 yang ada kaitan dengan ulamak.Cthnya: Ayat 28 Surah Faathir.

Sebolehnya biarlah si ibu yang amalkan... atau boleh juga ayah yang bacakan.. atau paling lekeh pun belilah cd ayat2 al Quran terbabit dan pasangkan secara rutin di rumah... Gantikanlah lagu2 laghaa dari radio dan rancangan hiburan di rumah dengan alunan serta lantunan bacaan ayat suci al Quran atau untaian selawat @ gasidah sentiasa DI RUMAH ANDA!!!

No comments:

Post a Comment