Friday, April 5, 2013

Fahami lelaki

10 perkara kalau lelaki cakap:

1.Kalau lelaki kata:
''oklah wak, kita sembang lain kali yek''
- Maknanya: memang mereka bz pon.takde nk kias ape-ape.

2.Kalau lelaki kata:
''tak pe, saya tak kisah..''
- Maknanya: memang mereka tak kesah pon sebenarnye.takde nk perli or sinis-sinis.

3.Kalau lelaki kata:
''kita kawan aje lah ekk..saya memang suka kat awak tapi saya suka sebagai kawan je..''
- Maknanya: sebab lame sgt bkawan.dah tbiase.so,x leh nk develope feeling more than a friend.takde sbb laen.mase nak dulu,awak yg jual mahal sape suruh kan.hehe

4.Kalau lelaki kata:
''eh....u call ekk?sori.ttdo td..''
- Maknanya: ye,memang mereka tdo pon.

5.Kalau lelaki kata:
''lain kali je la kita keluar, i bz la sekarang ni...nanti i free i call u, ok?''
- Maknanya: mereka ade byk keje yang tertangguh.tolong la pham.jgn la pk2 sgt.ape pon yg mereka buat,utk future.

6.Kalau lelaki kata:
''i sebenarnya tak la memilih sangat..''
- Maknanya: mmg mereka tak memilih pon.mereka pilih perempuan yg sedap mate memandang je. x semestinye kene lawa.

7.Kalau lelaki kata:
''i tak kisah penampilan u macamana pun..''
- Maknanya: jangan la mekap sgt yer.pnat mereka tggu.

8.Kalau lelaki kata:
''lain kali kita keluar lagi ekk? i kena balik cepat la...ada hal..''
- Maknanya: memang lepas ni dia nk lg keluar ngan awak.

9.Kalau lelaki kata:
''saya suka perempuan yg mcm ni...mcm tu..bla...bla. ..bla..''
- Maknanya: mereka tipu je. mereka tak kesah pon.lelaki tak detail nk pilih ape2 pon.saje nk bg awak mrajok.sbb awak somel ble mrajok.kihkihkih

10.Kalau lelaki kata:
''u keje kat mana? as what?''
- Maknanya:minta-minta la keje biase2 je.kalau keje besar.taste pon besar gak.hantaran besar.demand msti tggi pnye.nk jage standard la kate kan.. ><

No comments:

Post a Comment